۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۰۵۱۳۶
نماینده مردم بیرجند در مجلس:

علم و دانش همراه با تربیت انسان‌ها باشد | دولت به آموزش و پرورش توجه کند

علم و دانش همراه با تربیت انسان‌ها باشد | دولت به آموزش و پرورش توجه کند
حجت الاسلام عبادی گفت: اگر بشر در کنار علم و دانش، تربیت نشود توانمندی‌هایی که در راستای علم و دانش به دست آورده را می‌تواند علیه خود و بشر به کار گیرد.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: همانطور که امام راحل فرمودند معلمی شغل انبیا است و انبیای الهی معلم بودند و علم و دانش بشر افزایش دادند.

وی با بیان اینکه تربیت انسان‌ها از افزودن علم و دانش مهم‌تر است، گفت: معلمان دو رسالت مهم علم و دانش و تربیت انسان‌ها را دارند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: علم و دانش به تنهایی در جوامع بشری موثر نیست و اگر بشر تربیت نشود و اعتقاد به خدا نداشته باشد توانمندی‌هایی که در راستای علم و دانش به دست آورده را می‌تواند بر علیه خود و بشر به کار گیرد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه تمام این جنگ‌‌ها و قتل و عام‌ها به دلیل علم و دانش بدون تربیت است، تصریح کرد: بنابراین علم به تنهایی نمی‌تواند همه دردهای بشر را برطرف کند بلکه هزار درد دیگر را هم می‌افزاید.

وی ادامه داد: افزون بر علم و دانش و آگاهی مردم، تربیت انسان‌ها نیز مهم است؛ انسان‌هایی که به دور از هوا و هوس، حرص و طمع و وسوسه‌های شیطانی مبارزه کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه کرده و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده به این سمت حرکت می‌کند.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: همین معلمان و فرهنگیان با وحدت نیز در اردوهای جهادی و سیلاب حضور فعالی دارند اما همچنان آموزش و پرورش نقص‌هایی دارد و متاسفانه این وزارت خانه پویا نیست.

وی افزود: هیچکدام از دولت‌ها به آموزش و پرورش کمک نکردند و اگر نیروی انسانی با کیفیت داشته باشیم هر چند منابع مالی و سرمایه زیرزمینی نباشد می‌توان موفق شد اما اگر نیروی انسانی خوب و با کیفیت نداشته باشیم هر چقدر سرمایه زیرزمینی و منابع انسانی و خدادادی باشد باز هم نمی‌تواند موفق شود و بشر را به سعادت برساند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات